Monday 29 October 2012

Bibir cantik menawan

ok, tips kecantikkan pertama untuk dikongsi bersama hari ini ialah, cara-cara nak mendapatkan bibir yang cantik menawan. wanita & lelaki (lelaki zaman sekarang lbh advance dr ppuan ttg kecantikkan tau) lebih menitik beratkan kecantikkan kulit berbanding yg lain & kurang memberi perhatian & penjagaan pada bibir. tau kah kamu bibir yg sihat memainkan peranan penting dlm penampilan kita?

bibir yg cantik dan menawan adalah simbol kepada tahap kesihatan kita & ia mencerminkan jati diri kita sebagai wanita yg ingin tampil cantik & menawan.


tips untuk bibir merah semulajadi dan kekal menawan. :)

1.Ambil dua titik madu lebah asli kemudian sapukan dua titik madu lebah asli tersebut pada seluruh bahagian bibir setiap malam sebelum tidur dan amalkan tips ini dengan melakukan setiap hari.


2.Ambil sedikit getah pokok sena kemudian sapukan getah pokok sena yang berwarna merah tersebut ke tempat yang mengalami rekahan di bibir, lihat dalam

 masa dua hari luka rekahan di bibir itu pasti akan sembuh seperti biasa.


3.Pati susu juga boleh dijadikan bahan untuk mengekalkan kemerahan bibir.Caranya sapukan pati susu pada bibir setiap hari dan biarkan ia kering dengan sendirinya.Insyallah bibir akan kelihatan lembut dan kemerah-merahan kelak.


4.Bersihkan sepotong halia segar, kupas kulitnya kemudian tumbuk hingga lumat dan perah airnya. Gosokkan hampas halia tersebut pada bibir untuk menghasilkan bibir lebih menawan dan kemerah-merahan.


5.Guna marjerin/planta. sapu sebelum tidur.lakukan setiap hari. i mmg pernah buat yang ini, mmg menjadi. bibir lembab & merah semulajadi, cubalah ...sgt mudah :)


6.Lastly, ini yang paling penting. minum air masak masak sekurang-kurangnya 8gelas sehari atau 2.5liter sehari supaya bibir kekal lembab sepanjang hari 






Selamat mencuba :)

p/s : tapi ingat petua ni perlulah rajin diamalkan insyallah hasilnya tidak mengecewakan :)




thanks for reading.

L.O.V.E from Cik Tomato~Muahx~

No comments:

Post a Comment