Saturday 14 September 2013

Day 10 : Palettes

assalamualaikum


hai si canti & si comel





for others, there are nothing special about this palettes. this brand so cheep. but for my it's so special.
ini adalah the first barang mekup yang i beli , masa tu i baru mula2 berminat dalam dunia makeup & MUA.
why i beli this palettes? ia bermula selepas i meghadiri class mekup pada 10/07/2011 yang di buat oleh Kak Mel.



class ini deisertai oleh 15org termasuk i. class ini more to basic mekup, kepada yang baru2 nak kenal tentang makeup mmg sesuai join class ni. ini lah class makeup pertama yang i join.
dan masa tu / hari itu baru lah i kenal about shading, highlight, details brush & juga pertama kali dalam hidup pakai bulu mata palsu. hehehe. mula2 rasa macam kelakar pun ada. punyalah kita ni zero langsung tentang makeup. & selepas hari itu i mula jatuh cinta pada makeup.



so keesokkan harinya i terus ushar2 barang mekup di online. i beli set palettes ni sebab set ni lengkap. ada powder, shading, highlight, eyeshadow & lipstick. 

selepas dapat palettes ni i selalu practice makeup. selepas itu baru lah i beli sikit demi sikit barang makeup yang lain. i practice, practise dan practise sampai lar i boleh makeup kan kakak masa hari pernikahannya. & pada hari perkahwinan i pun i makeup sendiri.



i bermula dari zero. dan alhamdulillah my technique makeup pun semakin ada improvement. dari comot kepada kurang comot.hehehe tapi i  masih newbies lagi, sebab byk lagi yang i kena belajar dalam dunia makeup ini.



disebabkan i tak cukup masa untuk menghari class makeup lagi, so selepas itu i dah xjoin any class makeup. i just practice refer tutorial kt youtube, & selalu tengok picture2 makeup sebagai rujukkan.



for me.. tak susah sebenarnya untuk kita improve kan technique makeup kita. yang penting selalu practice, tak mudah putus asa & selalu bertanya kan kepada senior2 makeup.
sekarang kita zaman IT kan. semua org ada FB, IG, BLOG & lain2 lagi.
berkawan lah dengan orang2 senior makeup ni. insyallah kita boleh dapat banyak ilmu dengan mereka.
& alhamdulillah juga senior2 yang i kenal from alam maya ni tak pernah pun lokek ilmu.
dan



if uols ada masa, pergi lah join any class makeup or ambil kursus persolekkan. kat ni lagi banyak kita boleh belajar. (of course lah sbb pergi belajar lagi dpt byk ilmu kan)



tapi kalau, org mcm i ni yang tak cukup masa, boleh cari alternatif lain spt i bgtau di atas, belajar melalui tutorial dekat youtube.



ok, berbalik pada palletts tadi. 
i sayang sangat palletts ni & even paletts ni nanti dah buruk i will keep it sebab ada kenangan disebalik palettes yang murah ini. 

:)






ini kenangan masa join class makeup dengan Kak Mel. dapat sijil lagi.. hihi.
(masa ni i freehair)




thanks for reading,

L.O.V.E from Cik Tomato ~ Muahhhx 

No comments:

Post a Comment