Tuesday 10 September 2013

Day 5 : Brushes

assalamualaikum..

hai cantik & si comel.



ini antara favourite Blush yang i selalu guna. tak sempurna rasa makeup kalau tak ada kesemua brush ini. details untuk setiap brush i terangkan dibawah ye..





Brush Brand :


1. Core Collection from RealTechniques





satu set ada 4pcs brush iaitu  (dari kiri):

* Contour Blush - yang ini guna untuk shading & higlight.
* Pointed Foundation : untuk apply foundation & concealer.berus ini agak kecil sikit dari brush foundation biasa & hujung agak tirus , so sesuai jg digunakan untuk apply concealer di area mata (dark circles) 
Detailer Brush : yang ni boleh guna untuk apply lipstick & juga boleh guna untuk apply concealer.
*Buffing Brush - brush ini biasa i guna untuk apply  & blend foundation diseluruh muka supaya sekata and flawless.





2. Stippling Brush from Real Techniques




brush ni best! biasa i guna untuk apply liquid foundation , bb cream & moisturiser or senang citer any product yang berbentuk  liquid. then blend dengan cara membulat supaya product itu sekata dimuka.



3. Blush Brush from Real Techniques 




nama pun blush brush kan so memang guna untuk apply brusher lah. tapi brush ni pun sesuai untuk apply any powder especially loose powder.


4. Flawless HD Brush from Bubbi 



brush ini sesuai untuk blend foundation, xkira lar jenis stick ke, liquid ke atau cream foundation. selain itu juga i guna brush ini untuk buat shading atau conturing sbb brush ni berbentuk serong dihujung nya so senang nak buat shading di tulang pipi. erm, tapi kan lately brush ni , bulunya mudah tanggal, tak tau lah kenapa, mula2 dulu tak tanggal pun..so agak kecewa disitu T_T. i hope bubbi upgrade kan quality brush ini untuk keluaran seterusnya. 


5. Eyeshadow Blender Brush from The Bodyshop




part untuk blender eyeshadow, ini the best brush. untuk blend area crease .


6. Big Blender Brush & Crease Brush from Dienny.

ok, brush ini murah je. kalau tak silap rm5 satu. giler murah! tapi uolss berus ni terbaikkk. jangan tengok pada harga. tapi brush ini memberi hasil kerja yang terbaik. untuk Big Blender Brush i biasa guna untuk buat highlight di hidung & tulang kening, selain tu i guna untuk blend kan eyeshadow untuk soft kan colour eyeshadow. Crease Brush pula i guna untuk focuskan blend eyeshadow di bahagian outer V.



7. Tepered Blending Brush & Pencil Brush from Bdellium.


brush ini guna untuk blend eyeshadow dia area crease & outer v. selain itu, brush ini sgt best utk buat shading di hidung tau! :)



kalau berus ini plak i guna untuk apply eyeshadow dibahagian lower lashline & tear duct. berus yang kecil mmg sesuai untuk digunakan dibahagian itu :)


8. Elianto Angle Brush.

erm, kalau brush ni i guna untuk bentuk kening & kadang2 hentam guna untuk sapu eyeshadow kt kelopak mata.hihihi




itu lah brush2 yang selalu i guna. for me brush sangat2 lah penting , tanpa brush i mungkin tak boleh memberikan hasil makeup yang kemas & sempurna.. :)



thanks for reading,

L.O.V.E from Cik Tomato ~ Muahhhx 





No comments:

Post a Comment